han tänder på katter

jag älskar min lillasyrras kanin!! han är så goooooooo! kaniner is tha shit in this world! ärligt talat! kaniner är underskattade. kaniner kan bli lika tama som en hund!
jag hade en egen kanin förut, han blev 6 år och var vårt första djur. Totte hette han. jag älskade honom med hela mitt hjärta! han var väldigt tam. gick utan koppel. kom när man ropade. kissade cirklar runt mig för att visa att jag var hans! i de flesta fallen så kissade han också PÅ mig.. slickade en när han ville att man skulle släppa ner honom när man bar han. han var verkligen min bästa vän. han dog för två år sedan..

Sebbe som vi har nu är lika tam! vi fick inte han som kaninunge utan av linneas kompis när han var några år pga att dom inte kunde ha kvar han. han var då väldigt otam, gick i koppel och när jag en gång var "barnvakt" åt honom (innan vi fick han) så grymtade han och blev kåt på mig. linneas kompis blev väldigt överraskad pga att han aldrig hade gjort så förut åt en människa ^^ jag var ju van för så gjorde alltid Totte.
ja nu efter nått år så är han lika tam och go som Totte var, våran familj har bra hand med kaniner^^ (men ingen ersätter min Totte, han var min älskling. mitt första djur och kommer alltid att vara det<3)
MEN jag tänkte inte skryta om oss nu..

Sebbe är ofta inne på besök inne i huset.
titta så söt han är ^^ står på sin mattes mage, frivilligt.




jag kunde inte låta bli att gå fram och hälsa. jag kan inte få nog av hans söthet!! jag vill linda in mig flera varv i honom men jag skulle ändå inte få nog då! han ser ut som en nallebjörn! jag blir tokig och pratar utomjordingspråk med honom och rör mig retarded när jag ser han. jag kan inte låta bli!

det är så underbart när djur har en sån stark personlighet! jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur Sebbe är. men jag gör inte det.. nu. :P
jag kan säga en sak. Han tänder på katter. alla katter! och bollar.
min förra kanin Totte tände på människor, speciellt på mig^^ han juckade på både ben, armar och kläder(mina)
hihi<3



Nu sitter jag och lyssnar på ronja rövardotter, Astrid som berättar röst. så härligt.




hahaha en kväll efter fyllan? XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0