Ganguroガングロ - Yamanba/Manba

Ganguro är ett japanskt mode som kännetecknas med solbrunhud, blekt hår och mycket smink. Vad jag har förstått så har ganguro stilen dött ut. Manba är en efterträdare av ganguro och kan sammanfattas med mörk foundation, "pandasminkning", blekt läppstift, färgade kontaktlinser, glittriga stickers runt ögonen i form av hjärtan, regnbågar, smileys etc, hair extensions (ofta rosa) och supergulliga accessoarer.

ett hav av dem! XD

haha, ja.. det är ju inte det vackraste jag har sett. Men vissa ser bra ut. jag tyckte illa om stilen förut (pga att dom ser ut som världens största fjortisar med ALLDELES för mycket smink) men nu så har jag vant mig och gillar dom mer och mer. men det är ingen stil som jag intresserar mig av så pass mycket att jag tänker eftersträva det! Haha.. men dom är intressanta. färgglada:)

 

Japan är allt konstigt. ett Väldigt intressant land. så annorlunda till våran "värld".


:)


Kommentarer
Postat av: yumii

tycker det är synd att ganguro är helt borta.. gillar den stilen mer ):

2010-07-19 @ 16:42:13
URL: http://eternalhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0