Vassssbo

idag har jag och min klass gjort klart våra spiror (armeringsjärn med nån prydnad på toppen) och åkt till ett ställe nära ornäs (nära borlänge med andra ord för er icke falu/borlänge bor). det ska vara skördefest där nu i helgen och då bad dom våran klass att göra något dekorativt att sätta upp där. jag glömde dock ta med min kamera men sån tur så tog robin och lärare may några kort. men innan jag kan sno bilder ifrån dom så målade jag en liten bild på paint om hur några av dom typ ser ut.
Det blev för övrigt väldigt fint när vi satte upp dom i rabatterna. spirorna är gjorna i glas, ståltråd eller plåt. den som jag gjorde är i glas och föreställer en öppnad sockerärta. ^^


Robins fjäril i ståltråd, min sockerärta i glas (den är egentligen öppnad 90grader), Fridas "solansikte" i plåt, Jessikas morot i glas, Rebeckas nyckelpiga (hon målade på glaset) och Mathilda S "vägskäl" eller vad man ska kalla det :)

efter det så städade jag i kyrkan i två timmar. får lite slantar för det. jag gillar att sjunga i mikrofonen när ingen annan hör. är jag själv i kyrkan så måste jag ju passa på! :D


Kommentarer
Postat av: robin h

ja gör det! :)

Kanon bra haha, iaf om man har den humorn! x)

btw skriv vilken kalender jag ska skriva om nästa gång! ge tips :P

2009-09-04 @ 21:11:57
URL: http://matildasoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0