Aniane dans l'amour de pays

Jag ska flytta till Frankrike den 22a november, för er som inte redan visste det:)
hihih

Jag ska bo i en liten stad som heter Aniane, som har ca 2000 invånare.
Familjen består av mamma Anne, pappa Francois, Margot 10år, Jade 7år och Thomas 5år.
Barnen är as söta! Men också väldigt energiska, iaf dom två yngsta, vad jag har fått reda på genom skype..
Jag och mamma skypade precis med hela familjen, mamma pratade på på franska. hihi

Det jag mest är nervös över är barnen, jag är rädd att dom inte kommer lyda mig. Men gör dom inte det så får jag dra fram den stränga hanna! ..heheh;)

Staden jag ska bo i, Aniane, verkar vara den mysigaste i hela världen! Men jag pratade med en kompis mamma igår och hon sa att typ hela frankrike ser ut så som staden. hehe. Men underbart eller vad!!?:D

Här är lite bilder på staden. Det finns inte så mycket bilder på Aniane på internet.


Detta hus ska jag bo i!


Aniane ligger ca 45 minuter från Montpellier, vilket ligger vid havet (som ni ser nedan). hihi




Jag kommer läsa franska i Aniane men också i Montpellier. Det är lite hektiskt att ta sig till Montpellier, staden är alltid i liv, hårt trafikerad. Så familjen tror att det skulle vara bra för mig att ibland läsa där (för att träffa många nya människor) och ibland läsa i Aniane för lugnets skull.

Jag kommer stanna i Frankrike, till att börja med, i nio månader men jag kanske stannar ett helt år.
Vädret i Aniane är just nu runt 10 grader, om jag hörde rätt av vad mamma och mamman i värdfamiljen sa på franska så var det 22grader härom dan!:o Men jag är inte säker, min franska ju inte den bästa..än.
Vädret är bäst och behagligast under våren och försommaren, under Juli och Augusti månadg så kan det vara upp till 40grader!!! Dom sa till mig att man då inte kunde vara utomhus i solen, man satt inomhus hela dagarna, förutom på morgonen och kvällen. Då var vädret acceptabelt.
hihi
Ja där ska jag spendera mina dagar i typ ett år. Lite kul omväxling^^

Nu om dagarna så är jag sjukt rastlös, trött typ helatiden och lätt irriterad. Mamma säger att det beror på att min själ vill resa redan idag, min kropp vill inte stanna kvar här i kalla Sverige. Mitt inre jag vet vad som väntar om exakt två veckor.




Om exakt två veckor vid den här tiden så är jag i Frankrike!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0