---- ahhhaa..

jag tycker musik är väldigt vackert och bra när det sjungs på ens hemspråk. och det gäller inte bara japansk musik. jag är ju lite av ett schlager fantast och under esc så tyckte jag att låtarna som sjöng på ett annat språk än engelska var några av de vackraste. estland till exempel. eller lithauen, sasha sjunger på ett annat språk på slutet. det gillade jag. kanske för att jag inte vet vad de sjunger om. texten kan ju vara den sämsta, vad vet jag. jag förstår ju inte vad de sjunger, men det låter bra och jag gillar det.
men detta betyder ju inte att miyavi och an cafe har dåliga låt texter. tvärt om. jag kollar ofta upp vad dom sjunger om. :)
men såklart så gillar jag engelska låtar med. jaja! jag tänkte på idag hur skönt det är med engelsk textade låtar, då man lär sig texten på en gång så man kan sjunga med och förstår vad dom sjunger.

Just nu sitter jag och gör idrott och hälsa A läxa. jag känner mig så duktig. går upp vanlig tid och sätter mig vid datorn och gör det jag ska. eller, ja. lite blogg skrivande också. men jag har ju så lång tid på mig. jag kan ta det lugnt.
förresten så har jag fått min första kompis på youtube nu! Haha. (värt att nämna!) det är nån kille som försöker bli vän med så många han kan, tror jag. Iaf. fortfarande kul tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0