gick ifrån kyrkan 100 kr rikare

Igår vann jag en hundring på ett lotteri! (!!!) :D Haha. sant. jag var på lucia firande i missions kyrkan och mamma tvingade mig att köpa en lott. hon betalade dessutom ^^ sen så vann jag en målning på en giraff. jätte kul tänkte jag..
sen när jag satt där och funderade vad jag skulle göra med tavlan (jag ville inte slänga den eller så för jag kände målaren) så kom en mamma fram till mig och sade:
Mamman: är det du som vann den där tavlan?
Jag: Ja...?
M: Får jag käpa den av dig? Min dotter älskar giraffer och hon ville så gärna ha den där tavlan. Hon står nu och stor gråter och jag tänkte ge den till henne i julklapp. Du får hundra kronor för den!
Jag: Javisst! såklart!

(Jag tvekade inte de minsta XD)

Så hon köpte den av mig för 100 spänn ^^ jag såg hennes dotter och hon verkligen stor grät!
så jag gjorde en god gärning igår^^ hihihi. snacka om att den där flicker kommer bli glad i jul!! :D
jag skulle bra vilja gärna se hennes reaktion när hon öppnar paketet!


Jag och mamma stack dit till kyrka för att kolla på småbarns lucia, mitt kusinbarn Henrik skulle lussa:)
Åh det var så sjukt bra!! Dom sjöng väldigt svåra ovanliga låtar, i kanon, solo och i kör. Och det lät skit bra!
En kille runt 10 år hade en sjukt ljus röst och han sjöng som en ängel. han sjöng ljusare än vad jag kan göra! ;D Haha. mitt kusinbarn sjöng också solo. överraskade mig inte. han gör det ofta^^ och han var lika bra som han alltid är! :D Han är runt 8-10 år. alla som lussade var mellan 5 och 12 år.

lussandet var som en släkt träff för mig. träffade typ halva släkten X) (ja typ...)

det var kul. mamma och jag var det som stack dit från min familj.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hehe tack :)

2009-12-12 @ 17:44:24
URL: http://linnearitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0