Grafiken igår, sista dagen.

Motiv: Syster Linnea och marsvinet Ajax :)

här har jag skrurit klart i trät och den är redo att tryckas på papper.
det som ska vara vitt skär jag bort, det som ska vara grått ristar jag (i vilket mönster som helst, jag körde med lite slumpmässiga ränder) och det som ska vara svart rör man inte!

ovan är linoleum plattat efter jag tryckt med den. och trycket på papper!
jag blev skapligt nöjd. kunde ha skrapat lite mindre på Linneas hals så att det blev mer konstrast. men saken med grafik; Gjort är gjort!

här trycket med mindre färg, det ser ut som att den lyser. jag gillar det bättre än blecksvart tryck :)



verktygen




sista bilden, äpplet, var mitt första tryck..



.. robin hittade en gigantisk lupp som han lekte runt med typ hela dagen ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0