vila i frid Nora

jag ryser i hela kroppen när jag tänker på det.
familjen är en väldigt nära vän med min barndoms bästis. dom bor på gatan brevid mig. jag har lekt hemma hos dom. och den 16-åriga flickan ser jag alltid på bussen när jag ska till gruvstugan. varje vecka. jag minns hennes byxor väldigt väl, dom var i någon väldigt snygg neon färg och jag ville ha dom.
nu kommer jag aldrig få se henne igen. det känns konstigt. jag kände inte henne men vi kände till varandra. hon lekte ju med min barndomsbästis.. jag blev en gång bjuden till dom att bada tunna med de tre syskonen, min bästis och hennes bror..
jag ryser verkligen i hela kroppen. det är en sån tragadi! D':

Nora, jag kommer alltid att minnas dig.
det här känns inte verkligt, att aldrig någonsin mer få se dig på bussen till skolan..
jag ber för att din syster klarar sig.
Vila i frid.



döden finns verkligen runt omkring oss hela tiden. det är läskigt, jag har aldrig tänkt på det.
det här året har döden knackat på dörren flera gånger. inte på min dörr men på mina grannars.
pojken som ramla ner på rulltrappan i gallerian och dog..
mammas vän som dog i cancer..
det tragiska olyckan ovan..
linda chen..
jag är inte rädd för att dö. utan jag är rädd för att dö och inte ha levt mitt liv till fullo. att jag kommer hoppaöver att göra vissa saker för att jag är rädd för att det kommer bli min död. man kan verkligen dö närsomhelst. det känns som att allt bygger på tur. det känns riktigt jobbigt! jag vill inte uppleva att jag tex skippar att flyga flygplan för att det kan hända en olycka och jag dör. jag vill ju uppleva livet utan at vara rädd..
det kanske går över efter ett tag. den känslan..
jag är rädd för att dom jag bryr mig om ska dö. min familj och vänner.. nu när döden knackar på på gatan brevid så börjar jag tänka på detta. varför just dom? varför inte oss?
en kille i min klass fick leukemi i somras. det är visserligen den lindrigaste formen av cancer men jag är rädd för att jag ska komma till skolan och läraren säger att han är borta.. jag vill inte att det ska hända! det gör mig så ledsen. Erik vi saknar dig redan nu, kämpa, var lika positiv som du alltid varit. vi väntar på dig.
jag hatar döden. livet är en gåva och döden tar det ifrån en. döden är elak, speciellt om han tar livet av en vid tidig ålder.




vila i frid

Kommentarer
Postat av: Diana

sånt är inte kul :(

ingen jag känner dött nu senaste tiden, men

personer som vänner & släktingar känner har dött :(



inge kul alls. men man ska nog inte va rädd.

2009-11-04 @ 22:18:52
URL: http://brokendaim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0